Novinari: Političke smjene na RT Vojvodine

Upravni odbor Radio-televizije Vojvodine smijenio je programskog direktora Slobodana Arežinu istog dana kada je Pokrajinska izborna komisija objavila konačne rezultate izbora i pobjedu Srpske napredne stranke.

Vojvođansko udruženje novinara ocjenjuje da je to početak transformacije javnog servisa u još jedan medij u službi autoritarne vlade.

Za jedne – nedovoljno dobar, za druge vođa tima koji je upravo učinio da program bude gledan i kvalitetan. Smijenjeni direktor, pak, vjeruje da nije presudila analiza kvaliteta, već politički razlozi.

“Ja mislim da se ovo bez politike nije ni moglo uraditi. Jasno je da je to nešto što je izašlo iz politike i situacije u kojoj su mediji u Srbiji ne zloupotrebljeni, već upotrebljeni. Prešlo se na jednu klasičnu upotrebu medija i ja mislim da je ovo pokušaj da se tako nešto uradi sa Radio televizijom Vojvodine”, rekao je Slobodan Arežina, smijenjeni direktor programa RTV.

Smjenu Slobodana Arežine Upravni odbor Radio-televizije Vojvodine je obrazložio padom gledanosti programa i nepostojanjem plana emitovanja programa za ovu godinu.

Novi direktor bit će izabran na konkursu.

Zanimljivo je da niko od čelnih ljudi RTV-a, niti članova Upravnog odbora nije želio da se pojavi pred našim kamerama. Iz sasvim drugih razloga to nisu htjeli da učine ni potpisnici pisma kojim se izražava protivljenje ovakvom načinu smjene njihovog programskog direktora.

Optužuju SNS

Za 46 novinara i urednika Radio-televizije Vojvodine, koji su ubijeđeni da je posljednjih godina došlo do značajnog poboljšanja kvaliteta programa, ova kadrovska promjena je nagla i nejasno obrazložena.

„Ne baveći se kadrovskim rešenjima, već odbranom principa i rezultata našeg rada, želimo da sačuvamo atmosferu u kojoj ćemo moći da nastavimo da radimo oslobođeni političkih pritisaka”, oglasili su se iz RTV Vojvodine.

U Nezavisnom društvu novinara Vojvodine ovu smjenu vide kao početni korak u nizu drugih smjena u RTV-u.

“Smena Arežine i najavljene smene još nekih ljudi koji su zapravo bili najznačajniji što je RTV dobila novi imidž, stekla poverenje gledalaca jer je gledanost porasla, pokazuje želju Srpske napredne stranke, ja bih je direktno imenovao, da kontroliše sve pore ovog društva”, kazao je predsjednik društva Nedim Sejdinović.

Pitali smo Vojvođane koliko su zadovoljni javnim servisom.

“Ima jedan deo programa koji mi se vrlo dopada, baš onako prihvatljiv i privlačan”, kazao je Stevan Kačanski.

“Iskreno sam očajna, jer sumnjam, ako dođe do bilo kakve promene, da to može da bude nabolje. Ono što je dobro, ne treba menjati”, rekla je Jovana Balašević.

“Prikladan jutarnji program često gledam, a ove prenose Fudbalskog kluba Vojvodina i vaterpolo Vojvodine, to obavezno gledam”, dodaje Vanja Banaćanin.

Interesantno je da se imenovanju Slobodana Arežine na funkciju programskog direktora protivila tada vladajuća Demokratska stranka. Sada ga, kaže, smjenjuju druge stranke.

“Jedini način da se radi normalno je da mediji budu nezavisni od politike. Ako odustanemo od te borbe, budućnost će biti strašna”, rekao je Arežina.

Na mjestu direktora programa RTV-a Arežina je od maja 2015. Prije toga je bio direktor i glavni urednik TV Vojvodine.

Izvor: Al Jazeera
 


Povezane

Više iz rubrike Balkan
POPULARNO