Advokat iz Bangladeša predao žalbu za pobunu zbog istrage Al Jazeere

Direktor i novinari Al Jazeere optuženi su zbog izvještaja o korupciji unutar bangladeške vladajuće elite.

General Aziz rekao je novinarima u Dhaki da su navodi iz izvještaja Al Jazeere lažni i izmišljeni (AFP)
General Aziz rekao je novinarima u Dhaki da su navodi iz izvještaja Al Jazeere lažni i izmišljeni (AFP)

Bangladeški advokat povezan sa vlastima te zemlje podnio je „žalbu za pobunu“, nakon izvještaja istraživačkog tima Al Jazeere u kojem je otkrivena veza između kriminalnih grupa i bangadeških sigurnosnih snaga, koja seže i do premijera Bangladeša.

U žalbi, koja je u srijedu predata sudu u Dhaki, navodi se da je izvještaj Al Jazeere pod nazivom „Svi premijerovi ljudi“, „izmišljen i manjkav“, kaže se u tekstu u Dhaka Tribuneu.

Advokat koji stoji iza slučaja, Moshiur Malek, tvrdi da je izvještavanje Al Jazeere „narušilo imidž bangladeške vlade i države, i unutar i van granica zemlje, što predstavlja pobunu“, tvrde mediji iz Bangladeša.

Optuženi su generalni direktor Al Jazeera Media Networka Mostefa Souag, britanski novinar David Bergman, švedsko-bangladeški novinar Tasneem Khalil i Zulkarnian Saer Khan iz Mađarske.

Zatražio naloge za hapšenje

Malek je osnivač i predsjednik fondacije Bangabandhu, koja je povezana sa vladom.

U žalbi, naveo je da sud treba izdati nalog za hapšenje četiri imenovane osobe preko Interpola. Nijedna od njih trenutno ne živi u Bangladešu.

Sud je zabilježio izjavu podnositelja žalbe, ali nije izdao nikakav nalog, izvijestio je Dhaka Tribune.

No, kasnije u srijedu, Visoki sud Bangladeša naredio je državnoj regulatornoj komisiji za telekomunikacije da ukloni sav sadržaj Al Jazeerinog izvještaja sa društvenih mreža i ostalih online platformi. Ta odluka navodno je donesena nakon peticije kojom se tražila zabrana emitiranja Al Jazeerine istrage.

Novine Daily Star izvijestile su da je čelnik regulatorne komisije Shyam Sunder Sikder ranije zatražio od YouTubea da ukloni Al Jazeerin izvještaj sa te platforme, što je odbijeno, jer taj sadržaj nije prekršio pravilnik YouTubea.

„Nakon odluke Visokog suda, bit će lakše ponovo se obratiti YouTubeu“, rekao je Sikder, prenio je Daily Star.

Pomoć osuđenom ubici i kupovina izraelske opreme

U istrazi, koja je emitovana 1. februara, otkriva se kako se bivša ulična mafija hvalila da je preuzela kontrolu nad državom. Haris Ahmed, brat čelnika bangladeške vojske generala Aziza Ahmeda, hvalio se kako može koristiti policijske i paravojne jedinice kako bi otimao rivale i zarađivao milione.

Al Jazeera je također utvrdila da je prvi čovjek vojske pomogao osuđenom ubici da izbjegne pravdu, te da je vojna obavještajna služba te države tajno kupila špijunsku opremu od Izraela, države koju Bangladeš ne priznaje.

Nakon objave, Ministarstvo vanjskih poslova Bangladeša lansiralo je saopštenje u kojem je rezultate istrage nazvalo „kampanjom blaćenja“ koju su organizirali protivnici vlade sa sjedištem u inostranstvu, te je najavilo pokretanje pravnih koraka protiv Al Jazeere.

Izjave generalovog brata je odbacilo kao neutemeljene, te je dodalo kako Haris Ahmed nema veze sa premijerom Sheikhom Hasinom ili drugim državnim organima.

U četvrtak, general Aziz rekao je novinarima u Dhaki da su navodi lažni i izmišljeni.

Izvor: Al Jazeera

Povezane

Više iz rubrike Svijet
POPULARNO