RAK pokrenuo postupak protiv FACE TV, žestoke reakcije na najavu rigorozne kazne

Uprkos tome što je Senad Hadžifejzović kategoričan da nije upotrijebio glagol ‘ubiti’, već ‘umiriti’, te priložio videosnimak kao dokaz, Regulatorna agencija za komunikacije je pokrenula postupak protiv sarajevske televizije.

Senad Hadžifejzović tvrdi da nije upotrijebio glagol 'ubiti', već 'umiriti' (Screenshot)

Kao što je njen direktor Draško Milinović u nedjelju i najavio, Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) Bosne i Hercegovine pokrenula je preliminarni postupak protiv sarajevske televizije FACE TV, kriveći njenog vlasnika i urednika Senada Hadžifejzovića da je sagovorniku u emisiji postavio pitanje treba li “ubiti“ Milorada Dodika.

Uprkos tome što je Hadžifejzović kategoričan u tome da u emisiji Centralni dnevnik nije upotrijebio glagol “ubiti“, već “umiriti“, te priložio snimak kao dokaz, RAK je, uprkos protestima velikog dijela javnosti, ostao istrajan da pokrene postupak.

“To je skraćeni postupak, s obzirom da je, na prvi pogled ovoga što se desilo, i te kako jasno da je prekršen Kodeks o pružanju audio-vizuelnih medijskih usluga i medijskih usluga radija“, rekao je agenciji Srna Milinović, bivši direktor Radio-televizije bh. entiteta Republika Srpska (RTRS).

‘Dio javnosti u Bosni i Hercegovini bio je uznemiren’

“Ove stvari, koje smo, nažalost, vidjeli u medijskom prostoru Bosne i Hercegovine, prvenstveno FACE televiziji, nedopustive su i RAK ih neće dozvoliti. U komunikaciji sa kolegama iz područja emitovanja, već smo u prvoj analizi vidjeli da će one biti rigorozne. I mogu da najavim rigorozne mjere da se ovakve stvari više nikada ne bi desile”, dodao je.

U zvaničnom saopćenju RAK-a se navodi da je razlog za hitnu reakciju Agencije činjenica da je “jedan dio javnosti u Bosni i Hercegovini bio uznemiren mogućim korištenjem riječi koja je nedopustiva u javnom medijskom prostoru ‘ubiti’ u navedenom programskom sadržaju, a koja bi mogla biti protumačena kao podsticanje na izvršenje krivičnih djela te, posmatrana u kontekstu odredbi Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija, član 3. (Osnovni principi) stav 9, u kojem stoji ‘Audiovizuelne medijske usluge i medijske usluge radija neće prenositi jasan i neposredan rizik od uzrokovanja negativnih posljedica koje uključuju, ali se ne ograničavaju na smrt, povrede, štetu nanesenu imovini ili drugu vrstu nasilja, ili ometanje policijskih aktivnosti i medicinskih usluga ili aktivnosti drugih službi za održavanje javnog reda i sigurnosti“.

RAK navodi i član 4. stav 2. koji propisuje zabranu emitiranja sadržaja koji od publike može biti protumačen kao podsticanje na nasilje, nered i nemire, ili koji bi mogao izazvati ili podsticati krivična djela.

Agencija će, kako se navodi, u okviru zakonskih nadležnosti kao što postupa u svakom drugom slučaju prema bilo kojem nosiocu dozvole, provesti postupak provjere poštovanja primjenjivih pravila i propisa u skladu s odredbama Pravilnika o postupku rješavanja povreda uslova dozvole i propisa Agencije.

O rezultatima provedenog preliminarnog postupka javnost će biti blagovremeno obaviještena, saopćeno je iz RAK-a.

‘Krajnja mjera suspenzija programa i oduzimanje dozvole’

Osim što je najavio rigorozne mjere protiv FACE TV, Milinović je rekao da, “u slučaju da se to ponovi, krajnja mjera je suspenzija programa i oduzimanje dozvole“.

“Ovo sad je nešto što će vjerovatno ići ka najvišoj mogućoj novčanoj kazni, s obzirom da je to prva mjera upozorenja da se ovakve stvari ne bi dešavale, ali ukoliko se ovako nastavi, mi smo, kroz naše analize u RAK-u, već vidjeli da FACE televizija prelazi određene granice, bojim se da ćemo posegnuti za najrigoroznijim mjerama koje su nam Zakon o komunikacijama i sva naša pravila dali kao nadležnost da djelujemo”, dodao je on.

Hadžifejzović je odmah u nedjelju objavio videosnimak te je, nakon što Milinović najavio kaznu, poručio da nije upotrijebio glagol “ubiti“, već “umiriti“, te je priložio videosnimak situacije.

“Nisam rekao ‘ubije’. Istina je da sam rekao – ‘smijeni, smiri, umiri'“, poručio je Hadžifejzović, koji je pozvao “sve audio majstore svijeta“ da to utvrde.

“Niti u ratu nisam rekao ‘ubiti’, a niti u miru“, dodao je.

“Novinarski rečeno, RAK presuđuje nedjeljom. RAK je presudio – ukinut ćemo FACE!“, naveo je Hadžifejzović.

Reagirao je i Upravni odbor Udruženja BH novinari, koji je pozvao Vijeće RAK-a da detaljno analizira izjave Milinovića povodom njegovih najava o “rigoroznim kaznama“ te da utvrdi da li je Milinović, kao direktor Agencije, prekršio odredbe profesionalnog i etičkog obavljanja dužnosti.

BH novinari: Zloupotreba regulatora i njegove nezavisne pozicije

“Iako se iz spornog snimka emisije, koji su jučer objavili brojni mediji, ne može jasno razaznati šta je konkretno rekao Hadžifejzović, direktor RAK-a je unaprijed ‘presudio’ Hadžifejzoviću i FACE televiziji, što predstavlja presedan do sada nezabilježen u radu RAK-a“, navelo je Udruženje.

Podsjeća da nikada do sada nijedan direktor RAK-a, niti bilo kojeg drugog sektora u okviru RAK-a, nije govorio o kaznama prema elektronskim medijima prije nego što je okončan postupak te saslušani svi akteri spornog slučaja.

“Izjave Draška Milinovića predstavljaju direktan pritisak na FACE TV, kao i zloupotrebu regulatora i njegove neovisne pozicije te uvođenje prakse koja može nanijeti nesagledive štete ostalim medijima u Bosni i Hercegovini – nositeljima dozvole RAK-a. Nesporno je da u ovom slučaju treba biti provedena detaljna i neovisna istraga, kojom će se precizno utvrditi šta je tačno rekao Senad Hadžifejzović te, u skladu s utvrđenim činjenicama, eventualno poduzeti zakonske i etičke mjere. Međutim, politiziranje slučaja i prije utvrđivanja činjenica i sadržaja sporne izjave je protuzakonito i u suprotnosti s odredbama i Kodeksom RAK-a“, navode iz Udruženja.

Zloupotreba autoriteta Upravni odbor BH novinara posebno skreće pažnju na član 8. Etičkog kodeksa RAK-a, u kojem se navodi da “članovi Vijeća Agencije i generalni direktor ne smiju zloupotrijebiti svoj autoritet i dopustiti da lični interesi i odnosi rezultiraju situacijama koje mogu utjecati na mogućnost objektivnog presuđivanja te profesionalnog i etičkog obavljanja dužnosti i radnih obaveza“.

Povodom sankcija Hadžifejzoviću i FACE TV-u koje je najavio Milinović, reagirala je i Sabina Ćudić, predsjednica Glavnog odbora Naše stranke, koja je postavila pitanje kako je bivši direktor RTRS-a uopće došao na poziciju direktora RAK-a, te podsjetila da je RTRS-u za njegovog mandata RAK izrekao više kazni.

Naša stranka: Pretvorio RTRS u medijski bastion SNSD-a

“Podsjećam da je Draško Milinović na čelo RAK-a došao nakon što je bio direktor RTRS-a. Naša zastupnica Mirjana Marinković-Lepić upozoravala je da on ne smije biti imenovan za direktora RAK-a jer je sam RAK Radio-televiziji Republike Srpske izrekao 11 izvršnih mjera upravo za Milinovićevog mandata”, poručila je Ćudić.

Podsjetila je da je Milinović dobio i ličnu novčanu kaznu kao odgovorna osoba.

Sada osoba koja je od RAK-a kažnjavana upravlja tim istim RAK-om.

“Milinović je postao direktor RAK-a kao zaslužni SNSD-ov [Savez nezavisnih socijaldemokrata] kadar, jer je RTRS pretvorio u medijski bastion te stranke. Cenzuriranje opozicije, zataškavanje počinilaca ubistva Davida Dragičevića, negiranje genocida samo su neka od nečovještava koja su se dešavala za vrijeme Milinovićevog mandata, zbog kojih je dobio funkciju direktora RAK-a. Njegovo imenovanje za direktora RAK-a podržali su tada i ministri SDA [Stranka demokratske akcije] u Vijeću ministara [Bosne i Hercegovine]”, rekla je Ćudić.

Izvor: Al Jazeera i agencije