Oglasi

Smijenjeni čelnici američkih javnih medija

U SAD-u se javljaju strahovi od politizacije informacija medija osnovanih radi promocije ideala slobode i demokratije.
Donald TrumpAnketa pokazuje da svega 37 posto Amerikanaca podržava Trumpov odgovor na pandemijuEPA - Arhiva

Saveznik američkog predsjednika Donalda Trumpa smijenio je cijelo vodstvo američkih javnih medija kao što su Voice of America i Radio Free Europe, potaknuvši bojazni od politizacije informacija tih postaja osnovanih radi promicanja ideala slobode i demokracije u svijetu, prenosi Hina.

Čelnici radio i televizijskih postaja Voice of America (VOA), Radio Free Europe/Radio Liberty, Radio Free Asia, Al Hurra i Radio Marti posljednjih su dana podnijeli ostavke ili su smijenjeni.

Smijenio ih je Michael Pack, novi direktor Američke agencije za globalne medije (USAGM), kazali su zastupnici Kongresa.

Direktorica VOA-e Amanda Bennett i njezina zamjenica Sandy Sugawara, iskusne novinarke, objavile su u ponedjeljak da podnose ostavku u trenutku dok se Pack, bliski suradnik Stevea Bannona, bivšeg direktora predsjedničke kampanje, pripremao preuzeti funkciju.

'Potvrda najgorih strahova'

Pack je u srijedu smijenio čelnike ostalih medija i raspustio njihove nadzorne odbore.

USAGM nije odgovorio na upite AFP za objašnjenjem.

Agencija bi trebala biti neovisna, financirana je saveznim sredstvima i ustrojena kako bi davala "objektivne i točne" informacije zemljama koje nemaju neovisne medije.

Nekoliko demokratskih zastupnika izrazilo je zabrinutost da Trump pojačava kontrolu nad tim medijima.

"Michael Pack je potvrdio da mu je politička misija uništiti neovisnost USAGM-a i oslabiti njegovu povijesnu ulogu", rekao je demokratski senator Bob Menendez, prenijela je Hina.

Janet Steele, stručnjakinja za javnu diplomaciju na Sveučilištu George Washington, smatra da te smjene "potvrđuju najgore bojazni onih koji su mislili da je imenovanje Michaela Packa dio nastojanja da se USAGM pretvori u alat međunarodne propagande Trumpove administracije".

Kritike Bijele kuće o načinu izvještavanja

Bijela kuća u travnju je optužila VOA-u da širi kinesku "propagandu" o pandemiji korona virusa i zabranila savjetnicima Vlade za zdravlje da razgovaraju s njihovim novinarima.

"Takva vrsta flagrantnog političkog miješanja uvijek je bila norma u zemljama u razvoju", rekla je i dodala: "Ali ne u Sjedinjenim Američkim Državama".

Ranije je stranački podijeljena senatska komisija usvojila prijedlog predsjednika Sjedinjenih Američkih Država Donalda Trumpa o smjenjivanju rukovodstva Agencije za globalne medije, krovne institucije Glasa Amerike i drugih državnih medija koje Bijela kuća već duže vremena kritizira zbog načina izvještavanja.

Izvor: Agencije

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove Al Jazeere Balkans. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Al Jazeera Balkans zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.