Oglasi

Slovenski mediji: Hrvatska vlada htjela da spriječi priču o špijunu

Hrvatska preko posrednika pokušala da spriječi objavljivanje informacije da SOA stoji iza prisluškivanja razgovora slovenskog sudije i agenta u arbitražnom procesu.
Zvanični Zagreb negira navode o umiješanosti svoje obavještajne agencije i tvrdi da je priča izmišljenaEPA - Ilustracija

Slovenski POP TV i portal 24ur objavili su da je hrvatska vlada preko posrednika pokušala da spriječi objavljivanje informacije da hrvatska Sigurnosna obavještajna agencija (SOA) stoji iza prisluškivanja razgovora slovenskog sudije i agenta u arbitražnom procesu.

Taj posrednik je Ivan Tolj, prvi čovek Styria, austrijskog medijskog koncerna u Hrvatskoj, i predsjednik uprave Večernjeg lista i 24sata, prenosi Index pisanje slovenskih medija.

Portal 24ur.com, koji je dio iste medijske kuće kao i POP TV, objavio je prošle sedmice da je operativac SOA-e Davor Franić prisluškivao komunikaciju između slovenskog predstavnika u Arbitražnom sudu za međudržavne sporove Jerneja Sekolca i slovenske zastupnice pred sudom iz Ministarstva vanjskih poslova Simone Drenik iz jula 2015. godine.

Novinar POP TV Jure Tepina rekao je danas da je dan prije nego što je portal objavio ime i fotografiju hrvatskog operativca, jedna osoba telefonom pozvala redakciju tražeći od njih da to ne čine.

"Lobista koji nas je kontaktirao nije čak ni bio svjestan posljedica i nije znao ko je naredio da se vrši pritisak na nezavisnu slovensku medijsku kuću", kazao je Tepina.

'Prisluškivanje novinara'

Prema njegovim riječima, namjera da se objavi priča bila je poznata samo dvojici novinara POP TV, prenosi STA.

"Hrvatska je to mogla da sazna samo specijalnim obavještajnim metodama", rekao je on sugerišući da je Zagreb prisluškivao novinare.

Tepina je rekao i da ovo nije jedini pokušaj Hrvatske da spriječi objavljivanje imena hrvatskog agenta i zavjeru SOA.

Portal je objavio audiosnimak razgovora u kojem pozivalac kaže da "ima prijedlog hrvaske vlade" i da traži pomoć. Također je osobu s druge strane žice upitao da li ima "uticaja na POP TV".

"Hrvat koji je blizak s Plenkovićem i s predsjednicom Kolindom Grabar-Kitarović, privremeni član Upravnog odbora i predstavnik vlasnika nekoliko važnih hrvatskih medija, pokušao je da dođe do jednog od glavnih direktora multinacionalne medijske kompanije. On je poznat u Sloveniji, a još više u Hrvatskoj i radio je s visokopozicioniranim političarima u obje zemlje", opisuje 24ur Hrvata koji je, kako tvrde, u ime hrvatske vlade pokušao da zaustavi priču, prenosi Index.

Zvanični Zagreb negira navode o umiješanosti svoje obavještajne agencije i tvrdi da je priča izmišljena.

"Ako je to tačno pitanje je zašto bi se hrvatska strana toliko trudila da utiče na neki strani medij i spriječi objavljivanje priče za koju tvrdi da je izmišljotina", zapitao je slovenski novinar.

Izvor: Agencije

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove Al Jazeere Balkans. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Al Jazeera Balkans zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.