Oglasi

Raskrinkana mreža lažnih kolumnista

Najmanje 19 lažnih kolumnista objavljivala je na desetine huškačkih članaka protiv Katara, Turske i Irana.
Istraga je otkrila da su izmišljeni autori objavili priloge na dva web portala, kao i da su objavili članke na desecima platformiAl Jazeera - Ilustracija

Mreža od najmanje 19 lažnih stručnjaka objavljivala je na desetine članaka u konzervativnim američkim medijima, novinama i publikacijama na Bliskom istoku, kao što su The Jerusalem Post i Al Arabia, te drugim azijskim novinama, otkriva američki informativni portal Daily Beast.

Ti su "članci" hvalili Ujedinjene Arapske Emirate (UAE) i klevetali Katar, Tursku i Iran, kao i njihove saradnike u Iraku i Libanu.

Istraga je otkrila da su izmišljeni autori objavili priloge na dva web portala, The Arab Eye i Persia Now, kao i da su objavili članke u rubrici "Mišljenja" na desecima platformi koje promoviraju iste ciljeve, uključujući kritike na račun Katara, a posebno protiv informativne mreže Al Jazeera.

Daily Beast navodi da su ove dvije web stranice, The Arab Eye i Persia Now, registrirane u istom danu, obje koriste istu IP adresu i povezane su nizom zajedničkih enkripcija.

Također navodi da web stranica Persia Now na obrascu za kontakt navodi nepostojeću poštansku adresu u Londonu i telefonski broj koji nije u funkciji. O navodnim urednicima ove stranice, Sharifu O'Neillu i Timuru Hallu, nema nikakvih tragova na internetu ili u novinarstvu.

Daily Beast dodaje da su ovi lažni kolumnisti kritizirali ulogu Turske u Libiji, opisujući njenu pdršku jednoj od strana u sukobu u Libiji kao "loše vijesti" usmjerene na "ograničavanje protoka vitalnih energetskih resursa" u Evropu, te kako je to klin koji ima za cilj potaknuti podjelu unutar NATO-a. Također su kritizirali to što je mreža Facebook imenovala Tawakkol Karman za članicu svog nadzornog odbora.

Portal navodi primjer Raphaela Badanija, kolumniste News Maxa, Washington Examinera i drugih, na čije tekstove su se oslanjali mnogi konzervativni mediji kako bi dobili informacije o potrebi Iraka da se riješi iranskog utjecaja, ili o značaju Dubaija kao oaze stabilnosti u problematičnom regionu, koji je zapravo lažna ličnost unutar ove mreže imaginarnih autora.

Lažne biografije i ukradene fotografije

Portal navodi da aktivnosti članova mreže datiraju od jula 2019. godine, te kako su otvorili Twitter naloge u martu ili aprilu 2020., predstavljajući sebe kao političke savjetnike i nezavisne novinare koji uglavnom borave u glavnim gradovima Evrope.

Članovi ove mreže su na LinkedInu navodili izmišljene podatke u svojim akademskim i profesionalnim biografijama te koristili lažne ili ukradene fotografije.

Portal navodi da se manipuliralo sa svim ukradenim profilnim fotografijama koje su koristili članovi mreže kako ne bi bili otkriveni upotrebom Googleove tražilice.

Nakon što je Daily Beast podijelio rezultate svoje istrage, Twitter je odlučio suspendirati naloge 15 osoba, među kojima je i račun Rafaela Badanija, zbog kršenja Twitterovih "pravila o manipulaciji platformom".

Washington Examiner je također izbrisao članke Raphaela Badanija, dok se njegovi drugi članci još uvijek nalaze na Google Newsu i Newsmaxu.

Portal citira Marca Owena Jonesa, docenta na Univerzitetu Hamad Bin Khalifa u Kataru, koji je prvi primijetio sumnjive aktivnosti članova mreže, da "ne treba biti oprezan samo po pitanju lažnih vijesti, nego i lažnih novinara".

Izvor: Agencije

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove Al Jazeere Balkans. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Al Jazeera Balkans zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.