Oglasi

Radio Slobodna Evropa u Moskvi kažnjen sa 1.600 dolara

Novčana kazna određena je zato što medijska kuća nije podnijela dokumente propisane zakonom o stranim agentima.
Mediji, RusijaRadio Slobodna Europa i Glas Amerike prošle su godine u Rusiji 'obilježeni' kao strani agentiEPA - Ilustracija

Moskovski sud odredio je novčanu kaznu od 1.600 dolara Radiju Slobodna Europa, zato što ta medijska kuća nije podnijela dokumente propisane zakonom o stranim agentima.

Agencija AP podsjeća da su Radio Slobodna Europa, kojeg financira SAD, i Glas Amerike prošle godine u Rusiji "obilježeni" kao strani agenti u okviru novog zakona, odnosno kao mediji koji dobivaju financije od drugih država, prenosi Tanjug.

Agencija podsjeća da su samo ta dva medija svrstana u strane agente u Rusiji.

Prvi čovek Radija Slobodna Evropa Thomas Kent rekao je za AP kako im u nekoliko navrata nije bilo dozvoljeno prisustvovati sjednicama parlamenta zato što su "obilježeni" kao strani agenti, ali i da su pojedinci odbijali dati im intervjue.

Rusko ministarstvo pravosuđa objavilo je u prosincu prošle godine da je svrstalo devet američkih medija među "strane agente", a među njima i Glas Amerike te Radio Slobodna Evropa, koje financira američki Kongres.

Registriranje medija kao 'stranog agenta'

Takva je mjera uslijedila nakon što je ruski predsjednik Vladimir Putin proglasio zakon koji dopušta registriranje medija pod kontroverznim nazivom "stranog agenta".

Osim dvije radijske postaje, na popisu je još sedam drugih medija koji su svrstani među one koji "obavljaju funkciju inozemnog agenta".

Na popisu se još nalaze mediji Idealna stvarnostKavkaska stvarnostKrimska stvarnostTatarsko-baširska služba radijaSibirska stvarnost i Faktograf, naveli su ruski mediji.

Krajem studenog Putin je proglasio zakon koji omogućava da se svaki međunarodni medij koji djeluje u Rusiji svrsta pod kontroverzni naziv "stranog agenta" prema odluci Ministarstva pravosuđa, kao reakciju na primoravanje ruske postaje Russia Today da se registrira pod tim nazivom u SAD-u.

Objavljivanje registra uslijedilo je u trenutku povišenih tenzija između Washingtona i Moskve zbog državnih medija, javlja AP.

Glasnogovornica Ministarstva vanjskih poslova Marija Zaharova rekla je tada da su nove mjere odgovor na, kako je navela, napad na Russia Today u Americi.

Izvor: Agencije