Oglasi

Otkaz mađarskom novinaru koji je objavio fotografiju Orbana s porodicom

Na fotografiji je mađarski premijer u svom domu u društvu supruge i petero djece u dobi od 16 do 31 godinu.
Tokom mandata suverenista Viktora Orbana javni mediji su postali produžena ruka vladine politikeEPA

Otkaz koji je u srijedu dobio glavni urednik sedmičnika u kojemu je objavljena fotografija premijera Viktora Orbana u krugu porodice, potaknuo je ponovo zabrinutost za slobodu govora u Mađarskoj.

Na fotografiji koju je Orban prethodno objavio na svojoj mrežnoj stranici, mađarski premijer je u svom domu u društvu supruge i petero djece u dobi od 16 do 31 godinu. Objavljena je uz natpis o demografskoj politici u Mađarskoj koji je ove sedmice izašao u časopisu 168 Ora.

Ovakav urednički izbor koji "moralno zabrinjava (...) prelazi granice dobrog ukusa" jer miješa privatni život i političke teme, ocijenio je vlasnik tog sedmičnika Pal Milkovics, navodi Afp.

"Djeca moraju biti zaštićena bez obzira na posao koji obavljaju njihovi roditelji", istaknuo je Milkovics koji tvrdi da je odluku donio samostalno, bez pritiska. "Djecu se ne smije instrumentalizirati i ona ne smiju biti mete", dodao je, prenijela je Hina.

Njegova odluka dolazi pošto su krajem jula ostavke dali urednici nezavisnog portala Index.hu koji su se bojali da će izgubiti svoju nezavisnot u odnosu na Viktora Orbana nakon otkaza uručenog njihovom glavnom uredniku.

Osobe bliske vlasti pokupovale dijelove privatnih medija

Tokom mandata suverenista Viktora Orbana javni mediji su postali produžena ruka vladine politike, a osobe bliske vlasti kupovale su velike dijelove sektora privatnih medija.

Ti su događaji pridonijeli pokretanju iznimnog postupka zbog opasnosti "ozbiljnog narušavanja" vrijednosti Evropske unije krajem 2018.

Mađarska, članica EU-a od 2004, na 89. je mjestu svjetske ljestvice medijskih sloboda koju je objavila nevladina organizacija Reporteri bez granica. Bila je na 23. kada je Orban 2010. došao na vlast.

Reporteri bez granica traže od evropskih institucija da raspodjelu evropskih fondova uvjetuju poštovanjem vladavine prava i kazne nepravednu raspodjelu javnog novca glasilima.

"Index.hu je u 2017. dobio tek 4,5 posto državne podrške namijenjene elektroničkim medijima a njegov suparnik Origo, blizak vladi i s podjednakim brojem čitatelja, dobio je 44,5 posto", navode Reporteri u priopćenju.

Izvor: Agencije

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove Al Jazeere Balkans. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Al Jazeera Balkans zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.