Oglasi

Mediji: Rusi ulagali u Twitter i Facebook, umiješan Trumpov zet

Ovo otkriće u sklopu afere 'Rajski papiri' vjerovatno će izazvati zabrinutost zbog ruskog utjecaja na američku politiku.
Ruski biznismen Jurij Milner kaže da finansiranje Twittera nije VTB-u osiguralo utjecaj na tu društvenu mrežuEPA - Ilustracija

Dvije ruske državne institucije, usko povezane s Kremljom, uložile su značajna sredstva u kompanije Twitter i Facebook posredstvom poslovnog saradnika Jareda Kushnera, zeta američkog predsednika Donalda Trumpa, navodi danas britanski Guardian, pozivajući se na objelodanjene "Rajske papire".

Ruska sredstva su u ove društvene mreže investirana preko ruskog tehnološkog magnata Jurija Milnera, koji ima dionice i u kompaniji čiji je suvlasnik Kushner, visoki savjetnik u Bijeloj kući, pojašnjava se u tekstu.

Ovo otkriće će vjerovatno izazvati zabrinutost zbog ruskog utjecaja na američku politiku i ulogu koju su društvene mreže imale u prošlogodišnjim predsjedničkim izborima, a uz to bi moglo pokrenuti nova pitanja što se tiče kompanija koje se bave društvenim mrežama, ali i u pogledu Kushnera, ocjenjuje londonski dnevnik.

Umiješan i Gazprom

Milner kaže da Facebook i Twitter nisu upoznati s tim da je novac došao iz VTB banke, koja je pod ruskom državnom kontrolom, i iz finansijskog ogranka ruske državne gasne i naftne firme Gazprom.

Podaci pokazuju da je 2011. godine VTB Twitteru uplatila 191 miliona dolara, dok je otprilike u isto vrijeme Gazpom investholding finansirao jednu sumnjivu offshore kompaniju, koja je zauzvrat uložila milijardu dolara u dionice Facebooka, navodi Guardian.

Sve te investicione transakcije kontrolisao je Milner, koji je 2015. godine uložio u novu kompaniju sa sjedištem u New Yorku, a čiji su vlasnici Kushner i njegov brat.

Milner je bio savjetnik ruske vlade za tehnologiju u okviru predsjedničke komisije kojom je predsjedavao Dmitrij Medvedev, bivši predsjednik i sadašnji premijer Rusije.

Sada sa sjedištem u "Silikonskoj dolini", Milner je uložio sedam milijardi dolara u više od 30 online kompanija, uključujući Airbnb, Spotify i kineske kompanije Alibaba i JD.com.

U nizu intervjua, Milner je rekao da finansiranje Twittera nije VTB-u osiguralo utjecaj na tu društvenu mrežu, a također je naveo da ne zna da je Gazprom finansijski podržao dionice Facebooka.

Politički interes ili zarada

Također, Milner tvrdi da nije Kushnerov saradnik i ističe da je u Kushnerovu kompaniju uložio novac iz komercijalnih razloga, navodeći da su se sreli samo jednom, na koktelu u SAD-u prošle godine.

U Twitter i Facebook sredstva je uložila Milnerova investiciona kompanija DST Global, koja je osnovana 2009. godine, u vrijeme kada je Milner udružio snage s ruskim oligarhom Ališerom Usmanovim, suvlasnikom nogometnog kluba Arsenal, koji je mnogo novca uložio u DST Global.

Nejasno je da li je Moskva vidjela politički interes u finansiranju dioonica Facebooka i Twittera, ili je cilj investiranja bila samo zarada, napominje britanski list.

Istovremeno, Guardian podsjeća da je uloga Rusije u istraživanju društvenih mreža radi utjecanja na izbore u SAD-u 2016. godine važan dio istrage Federalnog istražnog biroa i Kongresa.

Aleksander Veršbou, bivši ambasador SAD-a u Rusiji i u NATO-u, kaže da su ruske državne institucije često korištene kao "sredstva za Putinove omiljene političke projekte".

Milioni otkrivenih dokumenata

Prema njegovim riječima, novootkriveni podaci su zabrinjavajući u svjetlu napora Moskve da unese razdor u američku demokratiju i javnu debatu, navodi londonski dnevnik.

"Jasno je da je postojao širi plan, uprkos Putinovim uvjeravanjima u suprotno", zaključuje bivši američki ambasador.

Podaci o ruskim investicijama u društvene mreže detaljno su iznijeti u "Rajskim papirima", milionima otkrivenih dokumenata u koje je Guardian imao uvid zajedno s još nekim drugim medijima i Međunarodnim konzorcijem istraživačkih novinara.

Izvor: Agencije

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove Al Jazeere Balkans. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Al Jazeera Balkans zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.