Kineski novinari štrajkuju zbog cenzure

U rijetkom slučaju u zemlji gdje je cenzura medija uobičajena, stotinu djelatnika lista stupilo u štrajk.

Kina, Southern Weekly, Mediji, Štrajk, Cenzura
Kineske medije nadziru takozvani odjeli za propagandu Komunističke partije, koji često mijenjaju medijske sadržaje [AP]

Novinari jednog od vodećih kineskih listova Southern Weekly ušli su u štrajk zbog cenzure, što je rijedak slučaj demonstracija i sukoba novinara i partijskih dužnosnika u toj zemlji.

Djelatnici lista napisali su dva pisma u kojima traže ostavku pokrajinskog dužnosnika nadležnog za propagandu. Drugi je spor potom izbio u vezi sa nadzorom nad mikroblogom lista.

Stotine ljudi koji podržavaju list u ponedjeljak su se okupili pred zgradom uredništva, a neki od njih su nosili transparente na kojima je pisalo: "Želimo slobodu štampe, ustavnost i demokratiju."

Odjeli za propagandu

"Nanfang Media grupa je razmjerno spremna govoriti istinu u Kini, tako da moramo stati iza nje zbog njene hrabrosti i sada je podržati", rekao je jedan od demonstranata za Reuters.

Policija je došla na mjesto protesta, ali "mjere sigurnosti nisu bile stroge", rekao je jedan od bivših novinara te kineske novinske kuće. Ljudi su oko podneva i dalje pristizali, dodao je.

Southern Weekly je možda i najuglednija novina Kine, poznata po svojim vrlo kritičkim istragama i ispitivanju granica slobode govora, prenosi BBC.

Kineske medije nadziru takozvani odjeli za propagandu, koji često mijenjaju medijske sadržaje, kako bi ih uskladili sa stavovima vladajuće Komunističke partije.

Smatra se da je ovo prvi slučaj direktnog sukoba novinara i partijskih zvaničnika, rekao je dopisnik.

Spor je izbio nakon što su cenzori izmijenili novogodišnju poruku lista u kojoj su se tražila zajamčena ustavna prava u pohvalu vladajućoj Komunističkoj partiji.

Novinari lista odgovorili su zahtjevom za ostavkom čelnika za propagandu u Guangdongu, optuživši ga da postupa "diktatorski" u dobu "sve veće otvorenosti".

U dva otvorena pisma 35 bivših djelatnika lista i 50 sadašnjih zaposlenika zatražili su da Tuo Zhen odstupi s položaja, ocjenjujući da njegov postupak predstavlja "grubo" uplitanje.

Pod pritiskom vlasti

U nedjelju navečer u službenom mikroblogu lista opovrgava se da je uvodni tekst izmijenjen zbog cenzure i tvrdi da su "glasine s interneta lažne".

Intervencija u mikroblogu, koja se pripisuje glavnim urednicima, izazvala je štrajk među članovima uredništva koji se s njome nisu slagali.

U štrajk je stupilo gotovo stotinu novinara i urednika, ocijenivši da je list pod pritiskom vlasti.

Promatrači ocjenjuju da će postupanje vlasti u ovom slučaju biti ključan ispit za kineske dužnosnike, koji su postavljeni prije samo dva mjeseca u smjeni čelništva koja se događa jednom u desetljeću.

Izvor: Agencije

Teme: 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove Al Jazeere Balkans. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Al Jazeera Balkans zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.